Monitoruj wizerunek pracodawcy!

04.04.2017

Bezrobocie w Polsce jest na najniższym poziomie od 26 lat. Żeby pozyskiwać najlepszych kandydatów trzeba dbać o wizerunek firmy jako atrakcyjnego pracodawcy. Narzędziem niezbędnym w zarządzaniu procesami Employer Branding jest monitoring mediów. Do tego celu doskonale sprawdzi się aplikacja Newspoint, monitorująca 16 tys. polskich serwisów internetowych i 15 mln źródeł social media.

Przed rekrutacją

Monitoring internetu i mediów tradycyjnych pomaga w śledzeniu informacji dotyczących zmian na rynku pracy, a także oczekiwań samych kandydatów. Dalsza selekcja wiadomości, np. w zawężeniu do konkretnej branży, pozwala na tworzenie ciekawych stanowisk satysfakcjonujących pracowników oraz sformułowanie ofert, które mogą przyciągnąć najlepszych kandydatów. Przykładowo, wpisanie do narzędzia monitorującego media takich fraz jak „chcę dorobić”, „chciałabym znaleźć dorywczą pracę”, lub „marzy mi się praca kelnera” pozwala sprawdzić czego szukają pracownicy i zachęcić ich do zgłaszania się właśnie do naszej firmy. Pozyskane informacje można wykorzystać także w projektach rekrutacyjnych, np. koncentrując się na oferowaniu pracy opartej na luźnej formie współpracy, zamiast typowego zatrudnienia na etat.

Przed rozpoczęciem projektu rekrutacyjnego należy również zbadać wizerunek naszej organizacji jako pracodawcy. W dobie internetu to właśnie fora, portale o tematyce pracy oraz społeczności, takie jak np. Facebook są głównym źródłem informacji kandydatów na temat potencjalnego pracodawcy. Idealną formą na sprawdzenie opinii na temat naszej organizacji jako pracodawcy są raporty wizerunkowe. Monitoring mediów umożliwia zebranie informacji o postrzeganiu firmy przez pracowników i ich znajomych oraz to czy dana firma uważana jest za dobrego/złego pracodawcę i dlaczego. Takie raporty wskazują także, jak sytuacja employer brandingowa wygląda u konkurencji.

W trakcie rekrutacji

Newspoint monitoruje portale społecznościowe i pracownicze, np. Facebook i GoWork, dzięki którym możemy wyszukać pracowników interesujących się daną branżą lub mających w niej doświadczenie. Co więcej? Jeśli użytkownicy internetu będą chcieli skontaktować się z firmą lub wyrażą chęć pracy w niej, klient dowie się o tym poprzez monitorowanie odpowiednich fraz. Rekrutujący mogą wtedy odszukać informacje i skontaktować się bezpośrednio z kandydatem. Przejdźmy do przykładu – potencjalni kandydaci często komunikują się w sieci o chęci zmiany pracy, bądź o potrzebie jej znalezienia. Piszą o swoich kwalifikacjach i oczekiwaniach. Możemy znaleźć te wypowiedzi wpisując odpowiednie frazy np.: „szukam pracy”, „poszukuję pracy jako (i tu nazwa stanowiska)”, „jestem zainteresowany pracą w (i tu nazwa firmy)”. Gdy znajdziemy interesujące nas treści możemy odezwać się bezpośrednio do kandydata i pozyskać go szybciej niż konkurencja.

Działania po rekrutacji

Po zakończonej rekrutacji warto kontynuować monitoring mediów, by sprawdzić efekty naszych działań. Wówczas ponownie pomocny okazuje się raport wizerunkowy, który pozwala sprawdzić jak kandydaci oceniają sam proces rekrutacji; co podobało się potencjalnym pracownikom, a co powinno zostać poprawione przy kolejnym projekcie rekrutacyjnym.



Site by Pure Web